سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار سازمانی چیست؟ | معرفی و آشنایی با مفهوم نرم افزار سازم

نرم افزار سازمانی

نرم افزار سازمانی در واقع نوعی نرم افزار رایانه ای است که در بسیاری از سازمان های تجاری و سازمان های دولتی کاربرد دارد و با پیشرفت تکنولوژی و رقابتی شدن کسب و کار ها نیاز به این نرم افزار ها بیشتر از قبل در این دوره حس می شود. این سیستم در اصل جز یکی از سیستم های اطلاعاتی رایانه ای است و به نرم افزار هایی برای تولید و ساخت پایگاه های وب مجهز است.

معمولا این نرم افزار ها بر طبق کارهای تجاری که انجام می دهند به انواع مختلفی تقسیم می شوند مثل نرم افزار حسابداری و یا اتوماسیون فروش نرم افزار، سیستم پیام رسانی و مشارکت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت محتوا، پردازش پرداخت، سیستم صدور صورت حساب، برنامه ریزی منابع انسانی، تداوم کسب و کار برنامه ریزی و ...

معنی نرم افزار سازمانی

این عنوان معنی های مختلفی دارد و نام دیگر آن نرم افزار کاربردی سازمانی است و توابع مربوط به تجارت را انجام می دهد. این نرم افزار معمولا بر روی سرور ها قرار داده می شوند و می تواند که به صورت همزمان خدماتی را در اختیار بسیاری از کاربران قرار دهد که این خدمات از راه شبکه های رایانه ای در دسترس قرار می گیرد.

این نرم افزار دقیقا برخلاف نرم افزار های تک کاربردی است که بر روی یک دستگاه رایانه شخصی قرار گرفته است و فقط می تواند که خدماتش را به یک شخص ارائه دهد ولی نرم افزار سازمانی اینگونه نیست و خدماتش برای یک گروه است نه یک شخص.

مفهوم نرم افزار سازمانی

درباره مفهوم نرم افزار سازمانی باید بگوییم که این نرم افزار بسیاری از برنامه های رایانه ای را توصیف کرده و ویژگی های تجاری مشترک و یکسانی دارند. همچنین این برنامه به عنوان یک ابزار برای مدل سازی محسوب شده و وسیله ای است که برای ساخت برنامه سازمان های مختلف مناسب است و معمولا به حل مشکلات سازمانی رسیدگی می کند و برای سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مفهوم این نرم افزار باید بگوییم که این نرم افزار یک بخش مهم و ضروری از یک سیستم اطلاعات مبتنی بر کامپیوتر محسوب می شود که خدمات آن به عنوان ابزار هایی برای کسب و کار به حساب می آید. همچنین این نرم افزار ها با استفاده از معماری نرم افزار سازمانی توسعه و گسترش می یابد.

هدف اصلی از توسعه این نرم افزار ها این است که بهره برداری با استفاده از قابلیت های پشتیبانی منطقی کسب و کار را بهبود بخشد.