سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع نرم افزار سازمانی

نرم افزار سازمانی برای سازمان ها و مجموعه ها اهمیت بالایی دارد. اگر در مجموعه بزرگی برای تمام امور نیروی انسانی وقت بگذاریم از نظر زمانی و اتلاف انرژی و مهم تر از همه از نظر اقتصادی دچار مشکل می شویم. از اهداف اصلی نرم افزار سازمانی تسهیل در امور اداری و صرفه جویی در وقت و انرژی و سهولت استفاده توسط نیروی انسانی مجموعه می باشد. اگر بخواهیم به مزایای نرم افزار سازمانی اشاره کنیم به موارد زیر می توانیم بپردازیم:

ü    پوشش دادن فرایند های سازمان

ü    انعطاف پذیری و تطابق با سیستم های روز دنیا

ü    ماژولار بودن یا مستقل کار کردن نرم افزار (ادامه کار با قطع شدن قسمتی از برنامه)

ü    یکپارچگی و مرتب بودن اطلاعات و داده های سازمان

ü    ایجاد بستر ارتباط با مشتریان و افراد بیرون سازمان و بازاریابی با آن ها

در سازمان های بزرگ نیاز به برنامه ریزی بسیار مهم بوده در نتیجه استفاده از نرم افزار سازمانی امری اجتناب ناپذیر می باشد. انواع نرم افزار سازمانی زیاد بوده که یکی از آن ها نرم افزار oddo می باشد. این نرم افزار متن باز بوده و ویژگی مهم آن داشتن ماژول های مختلف و در نتیجه کاربرد بالا در بازاریابی و قابلیت های مختلف برای کسب و کار می باشد. نرم افزار Spa business one مخصوص سازمان هایی است که به دنبال رشد و ارتقا از سطح کنونی خود هستند و ماژول های مخصوصی برای خرید یا فروش، خدمات و موجودی و هم چنین برخی دیگر از امکانات را دارد و می توان در فضای ابری نیز استفاده نمود. 

تقسیم بندی انواع نرم افزار سازمانی

     دسته بندی انواع نرم افزار های سازمانی شامل موارد زیر می شود:

ü    نرم افزار ORACLE NETSUITE

ü    نرم افزار EAGE 2000 CLOUD

ü    نرم افزار ERPAG

نرم افزار سازمانی   Oracle netsuite نوعی نرم افزار می باشد که خاصیت مقیاس پذیر دارد، یعنی شما با این نرم افزار می توانید به صورت اتوماسیون و هماهنگ شده امور دفتری خود را به راحتی انجام دهید و برخی فاکتور های را باهم مقایسه کنید با این نرم افزار می توانید مدیریت سفارش و تولید، تهیه و تدارک انجام دهید. نرم افزار Eage 200cloud نرم افزاری بر پایه فضای ابری می باشد که برای کارهای کوچک تا متوسط در نظر گرفته شده است. این نرم افزار قابلیت هایی در زمینه امور مالی و عملیات، فروش و بازاریابی دارد و می توان امور مربوط به حقوق و پرداخت کارکنان انجام داد.

نرم افزار E2shop system soft  نیز برای مجموعه های تولیدی بسیار مناسب می باشد و در زمینه برنامه ریزی، خرید، حمل و نقل، مدیریت مشتری و هم چنین حسابداری نیز طراحی و ایجاد شده است. نرم افزار بعدی مورد بحث ما نرم افزار ERPAG می باشد که در زمینه های خرده فروشی، مدیریت تولید و امور مربوط به حسابداری و هم چنین می توان با استفاده از سیستمی که درون این نرم افزار تعبیه شده است کالاهای تولیدی بارکد دار را نیز شناسایی و عملیات مربوطه را انجام داد.